ROSHANGARAN ______________________

ROSHANGARAN ______________________

امیرالمؤ منین علی علیه السّلا م می فرمایند:اگر چشم بینا داشته باشید حقیقت را نشانتان داده اند،اگر هدایت می طلبید شما را هدایت کرده اند ، اگر گوش شنوا دارید حق را به گو شتان خواندند...Roshangaran islamic movement
ROSHANGARAN ______________________

ROSHANGARAN ______________________

امیرالمؤ منین علی علیه السّلا م می فرمایند:اگر چشم بینا داشته باشید حقیقت را نشانتان داده اند،اگر هدایت می طلبید شما را هدایت کرده اند ، اگر گوش شنوا دارید حق را به گو شتان خواندند...Roshangaran islamic movement

شبهه(1)

پرسش : (فضای مجازی): من در حیرتم که چرا در عربستان که مهد اسلام است، حتی یک امامزاده هم وجود ندارد‌؟! ولی در کشور ما که به زور شمشیر مسلمان شده‌ایم، این همه امام زاده هست!

پاسخ :

فرض کنید که در عربستان امامزاده‌ای نباشد و در ایران باشد، چه ربطی دارد به این که ایرانیان به زور شمشیر مسلمان شدند و یا با عقل، علم و قلب ایمان آوردند – بالاخره هر غیر مسلمانی نیز می‌داند که اگر ملتی به زور جنگ ایمان آورده باشند، با جنگ بعدی ایمان خود را از دست داده و به دین و آیین دیگری ایمان می‌آورند، مثلاً پس از حمله مغول‌ها، سیصد سال استعمار و استثمار روس‌ها، انگلیس‌ها و امریکایی‌ها، از بیخ و بن بی‌دین می‌شوند، نه این که هم چنان و با علمی بیشتر و ایمانی راسخ‌تر، بر سر ایمان خود بمانند، اگر چه در هر عصری گروه گروه کشته شوند!


*- هر که بگوید ایرانی‌ها به خاطر حمله اعراب اسلام آوردند، خودش ایرانی نیست که ایمان نیاورده است – مضافاً بر این که به شعور یک ملت توهینی می‌کند که فقط مطلوب کفار و صهیونیست‌ها می‌باشد.

الف – هر غیر مسلمانی نیز می‌داند که حمله اعراب به ایران، در زمان خلیفه‌ی دوم رخ داده است، پس در آن زمان، امامزادگان زیادی (از فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌ها) وجود نداشتند که به ایران آمده باشند.

  

ب – هر غیر مسلمانی می‌داند که زمان حمله اعراب به ایران، اساساً خلافت از امام غصب شده بود و با امام و امامزاده، دشمنی وجود داشت.

ج – هر غیر مسلمانی نیز می‌داند که اگر قرار باشد هر فرمانده‌ی کشته شده‌ای (چنان که در متن سؤال آمده) را امامزاده بخوانند، الان ایران باید سراسر مملو از امامزادگان مغولی، ترک، هندی، انگلیسی، روسی و امریکایی می‌شد.

د – هر غیر مسلمانی نیز می‌داند که امامزاده، یعنی یا خودش مستقیم فرزند امام است و یا نوه و نتیجه است و یا اجداد دورترش به یک امام می‌رسد (مثل همه سادات). پس امامزادگی یک شجره فامیلی می‌باشد. در این نسل، کسانی بودند که به علم، ایمان، جهاد و شهادت مشهور شدند، کسانی هم بودند که به فسق و فجور و ظلم و جنایت مشهور شدند (مثل برخی از جنایتکاران در بن العباس و یا انور سادات در مصر و ...)، برخی دیگر نیز چه مؤمن و چه فاسق، اصلاً مشهور نشدند.

ﮪ – هر غیر مسلمانی که اندکی تاریخ را خوانده یا حتی شنیده باشد، می‌داند که به غیر از قبور انبیای متعدد، قبر 5 معصوم، یعنی پیامبر اکرم، فاطمه زهراء، امام حسن، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام، در شهر مدینه قرار دارد.

و – هر غیر مسلمانی که اندکی تاریخ را خوانده یا حتی شنیده باشد می‌داند و اگر نخوانده باشد نیز با کمی فکر به این نتیجه می‌رسد که چون بسیاری از امامان در مدینه زندگی می‌کردند، پس بسیاری از فرزندان، نوادگان و سلاله‌ی آنها نیز در مدینه، مکه و سایر شهرهای سرزمین حجاز (عربستان) زندگی می‌کردند و همانجا یا وفات کرده و یا به شهادت رسیده‌اند. پس چطور می‌گوید در عربستان حتی یک امامزاده وجود ندارد؟! این یعنی مدعی نه مطالعه دارد و نه فکر می‌کند.

1-      قبر دو فرزند پسر پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، به نام‌های قاسم و عبدالله، در مکه قرار دارد.

2-     قبر دختر بزرگ پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، به نام زینب، در مدینه است. هم چنین دختران دیگر ایشان مانند رقیه و ام‌کلثوم نیز در قبرستان بقیع، واقع در مدینه مدفون شده‌اند.

3-     حسن مثنّی، فرزند امام حسن مجتبی علیه السلام؛ به دستور عبدالملک بن مروان (از خلفای اموی) مسموم گردیده و در 35 سالگی به شهادت رسید و در نزدیکی قبرستان بقیع مدفون شد.

4-     قبور اکثر فرزندان بلافصل ائمه اطهار علیهم السلام، در مدینه می‌باشد.

*** – در تاریخ هر قومی، افراد فرهیخته و متقی و نیز افراد فاسق، فاسد و شرور وجود دارند، برخی شناخته می‌شوند و برخی ناشناس می‌مانند. در این میان، مهم "توجه" مردمان می‌باشد. بدیهی است که قبور امامزادگان، در سرتاسر سرزمین‌های اسلامی، از مصر گرفته تا اردن، از فلسطین و لبنان و سوریه گرفته تا ایران، افغانستان، پاکستان و ...، وجود دارد؛ منتهی برخی از ملل به خاطر بزرگی خودشا؛ن برای این بزرگان ارزش و احترام قایل بودند و هستند، برخی دیگر نبودند و نیستند و برخی حتی دشمن بودند و هستند.

*** – امامان و امامزادگان (فرزندان بلافصل و نسل آنان که همگی امامزاده نامیده می‌شوند)، همیشه‌ی تاریخ مورد محبت و مودت یک عده و بغض و کینه‌ی یک عده‌ی دیگری بودند و دشمنان آنها نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی آنان که دست پلیدشان به ترور و کشتن آنها آلوده شد و دیگری عده‌ای که در "جنگ نرم"، ترور شخصیت می‌کنند.

به عنوان مثال: در تاریخ عربستان‌، از همان ابتدای بعثت نیز با پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله دشمنی شد و به رغم آن که آنجا مهد وحی است و آیات تطهیر و مودت به اهل بیت علیهم السلام، صریح کلام وحی در قرآن کریم می‌باشد، همیشه نسبت به این خاندان بغض و کینه داشتند.

امروزه که به امر انگلیس، وهابیت (فراماسونی) با آل سعود جنایتکار متحد شده و پنجه‌ی سلطه را بر سرتاسر این سرزمین فرو برده‌اند، حتی با قبور آنان نیز لجاجت دارند، در حالی که حتی اگر دین نداشته باشند نیز این قبور تاریخ ملی آنان می‌باشد و قبور کسانی است که در طول تاریخ مورد توجه و مهر صدها میلیون‌ مسلمان بوده و هست.

پس اگر آنان قبور را (مانند شعب ابیطالب، بقیع یا بقعه‌ی اسماعیل، فرزند امام صادق علیه السلام در نزدیکی بقیع) تخریب کردند تا تاریخ زدایی کنند، معنایش این نیست که در آنجا امام یا امامزاده‌ای مدفون نمی‌باشد. و اگر در ایران برای مشاهیر و بزرگان دینی خود حرمتی قایل شده‌اند، معنایش این نیست که تمامی اولاد و نسل ائمه اطهار علیهم السلام به ایران هجرت کرده‌اند.

www.x.shobhe.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد