ROSHANGARAN ______________________

ROSHANGARAN ______________________

امیرالمؤ منین علی علیه السّلا م می فرمایند:اگر چشم بینا داشته باشید حقیقت را نشانتان داده اند،اگر هدایت می طلبید شما را هدایت کرده اند ، اگر گوش شنوا دارید حق را به گو شتان خواندند...Roshangaran islamic movement
ROSHANGARAN ______________________

ROSHANGARAN ______________________

امیرالمؤ منین علی علیه السّلا م می فرمایند:اگر چشم بینا داشته باشید حقیقت را نشانتان داده اند،اگر هدایت می طلبید شما را هدایت کرده اند ، اگر گوش شنوا دارید حق را به گو شتان خواندند...Roshangaran islamic movement

بانک png (2)

فایل png دوربین فیلمبرداری

-------------------------------------------

فایل png علامت به اضافه


------------------------------------

فایل png آب

ابعاد : 1600*1446

حجم:1.80mb

------------------------------------------------


بانک PNG(1)

فایل PNG آیکون مربوط به فایل های PDF

ابعاد:512*512

حجم : 68kb

----------------------------------

فایل png مربوط به دانلود

ابعاد : 679*266

حجم :12kb

رنگ آبی

-------------------------------

فایل png کره زمین

ابعاد : 512*512

حجم : 60kb

------------------------------

فایل png پوشه پرونده

ابعاد : 256*256

حجم : 43kb

---------------------------

فایل png درخت

ابعاد : 99*140

حجم : 24kb

-------------------------

فایل png خورشید

ابعاد: 140*140

حجم :15kb

-----------------------------

فایل png پوشه زیپ دار

ابعاد : 181*229

حجم : 31kb

---------------------------

فایل png آیکون ویدئو

ابعاد : 512*512

حجم : 67kb

---------------------------------------

فایل pngکتاب book

ابعاد : 393*500

-------------------------------

فایل png آیکون صدا

ابعاد : 400*400

----------------------------

فایل png علامت فلش (arrow)

ابعاد : 256*256

-----------------------------

فایل png پروانه butterfly

ابعاد : 163*280

بزودی...


شبهه61

پرسش : چرا ابلیس با آن که در ملکوت بود و حقایقی از جبروت الهی را می‌دانست و می‌دید، نافرمانی کرد و حال آن که علم ما بسیار کم و گاه در حد نقل قول دیگران است؟

پاسخ :


همین خود درس بزرگی است تا بدانیم «انسان به طرف آن چه دوست دارد می‌رود، نه آن چه می‌داند».

انسان نیز در این رفتار فرقی با ابلیس ندارد و حتماً لازم نیست که جلوه‌هایی از اولوهیت، ربوبیت و جبروت الهی را در عالم دیگری ببیند. در همین عالم ماده نیز می‌بیند و اگر کمی تعمق و تأمل کند، لایه‌های درونی نیز برایش مکشوف می‌گردد، اما روی بر می‌گرداند و به دنبال نفس می‌رود.

یکی به اندازه یک چوپان یا کشاورز خورشید را می‌شناسد و یکی به اندازه یک دانشمند فیزیک و یکی هم ممکن است با جهالتی که دارد، اصلاً با خورشید قهر کند و برود در یک غاری زندگی کند [هر چند که از فواید خورشید خواسته یا نخواسته بهره‌مند می‌گردد].

اما، این شناخت‌ها، با تمامی تفاوت مراتب‌شان، به هیچ وجه سبب نمی‌شوند تا انسان به سوی آنها برود یا نرود. بلکه هر کسی سراغ آن چه می‌رود که آن را دوست دارد. به قول عرفا: «محبّ مایل به لقا و وصال محبوب است»، لذا «محبّت انگیزه و هدف حرکت است و نه صرف شناخت».

 

ادامه مطلب ...

محورشرارت(جنگ ویتنام)

بازخوانی جنایات آمریکا

فـرار بزرگ/طولانی‌ترین جنگ آمریکا


فرار 16

خبرگزاری تسنیم: طولانی‌ترین جنگ آمریکا که بزرگترین شکست تاریخ ارتش این کشور را نیز رقم زد در ۳۰ آوریل ۱۹۷۵ در ویتنام به پایان رسید. روزی که ویتنامی‌ها آن را روز فرار آمریکایی‌ها نام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ جنگ ویتنام، طولانی‌ترین جنگ‌ تاریخ آمریکاست که بزرگترین شکست ارتش این کشور را رقم زد. همچون جنگ‌افروز‌ی‌های اخیر آمریکایی‌ها در خاورمیانه، بهانه حمله به ویتنام نیز یک «دروغ بزرگ» بود. ادعای حمله به کشتی‌های آمریکایی در خلیج «تونکن» پای ارتش آمریکا را به باتلاقی فرو برد که رئیس جمهوری‌های مختلف آمریکا پی‌در‌پی تلاش‌های فراوانی برای بیرون آوردن آن به کار بستند. تقلاهایی که در نهایت منجر به یک «فرار بزرگ» در سی‌ام آوریل 1975 شد. در این گزارش برخی از واقعیت‌های جنگ ویتنام را مرور می‌کنیم.


ویتنام و تاریخی پر فراز و نشیب

ویتنام در کنار دریای چین و در شبه جزیره هند و چین قرار دارد.

ویتنام به طول 1600 کیلومتر در کنار دریای چین و در شبه جزیره هند و چین قرار دارد. فرانسوی‌ها و اسپانیایی‌ها در 1858 به بهانه دفاع از اقلیت کاتولیک که در آنجا آزار و اذیت می‌شدند؛ به ویتنام لشگرکشی کرده و به تدریج آن کشور را به مستعمره خود تبدیل کردند. در 1925 حزب کمونیست هندوچین توسط هوشی‌مینه پایه‌گذاری ‌شد. بعد از جنگ جهانی دوم هوشی‌مینه استقلال ویتنام را اعلام کرد و به جنگ با فرانسه پرداخت. این جنگ 10 سال طول کشید و در 1954 با خروج فرانسوی‌ها از ویتنام پایان یافت.

در 1965 ماهانه حدود 2000 نفر از طرفین کشته می‌شدند.

در 1954، پیمان صلحی در ژنو امضا شده و ویتنام به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم شد. یکی از مفاد این قرارداد، انجام انتخابات در کل ویتنام بود که در سال 1956 دولت موقت ویتنام جنوبی از ترس از دست دادن قدرت خود آن را ملغی کرد. بدین ترتیب یک حکومت دیکتاتوری توسط  «نگوین دیم» در جنوب ویتنام ایجاد شد که به دنبال آن کمونیست‌های ویتنام جنوبی (ویت‌کنگ‌ها) به مبارزه نظامی علیه آن رژیم روی آوردند. در این میان دولت شمال نیز در 1960 به مبارزه نظامی پیوسته و نیروهای نظامی خود را به کمک ویت‌کنگ‌ها فرستاد تا در مبارزه با «نگوین دیم» فعالیت کنند.

 در این جنگ 900 هزار کودک یتیم شدند.

 

ادامه مطلب ...

شبهه60

پرسش : مگر اسلام مخالف سرکوبی غرائز و موافق تعدیل غرائز نیست، پس کسی که زمینه و توان ازدواج را ندارد چگونه غریزه‌ی خود را تعدیل کند.

پاسخ :


 همان‌گونه که مرقوم نمودید، اسلام به شدت مخالف ریاضت‌های غیر شرعی و سرکوب غرایز می‌باشد و به جدّ امر به تعدیل دارد و تعدیل نیز (از ریشه عدل) به معنای قرار دادن هر چیزی در جای خودش می‌باشد.

الف – بدیهی است که اگر قرار بود غریزه‌ای در انسان سرکوب گردد، خداوند متعال و حکیم اصلاً آن را در انسان قرار نمی‌داد. پس انواع غرایز و شهوات (میل‌ها)، از جمله خوردن، خوابیدن، پوشیدن، مسکن، جماع (یا همان غریزه‌ی جنسی) استغال، توانگری مادی و ...، لازمه‌ی وجود و زندگی و اسباب رشد به سوی کمال می‌باشند. منتهی فرمود که تمامی غرایز و قوای مادی و معنوی انسان، باید تحت کنترل و اداره‌ی خودش باشد. فرمود من خودم حب این شهوات را برای انسان زینت دادم، اما انسان عاقل باید بداند که هدف خداست و بازگشت به سوی اوست و این وسایل هدف نیستند که همه چیز در راه رسیدن به آنها قربانی گردد. لذا باید از وسایل درست استفاده کند تا سالم به هدف برسد:
«زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِکَ مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ‌» (آل‌عمران، 14)

ترجمه: محبت مشتهیات (خواستنی‌ها و نیازهای دنیا) از زنان و فرزندان و اموال انبوه فراوان از طلا و نقره و اسبان نشاندار و چهارپایان و کشت و زرع، براى مردم مزیّن و آراسته شده است، حال آنکه اینها وسیله برخوردارى زندگى دنیاست، و خداست که بازگشت نیکو نزد اوست.

ب – حکم و تأکید اسلام بر «تعدیل» که مطابق حکم عقل، فطرت و علم می‌باشد، بسیار روشن است. لذا کنترل تمامی قوا ضروری می‌باشد و دین برای شناخت چگونگی این کنترل مبتنی بر عقل، وحی، فطرت، الهام و علم آمده است تا هیچ خلاء یا شک و شبهه‌ای باقی نماند.

 

ادامه مطلب ...